رنج اکستندر فولکس واگن در اسکات: آینده خودروهای برقی آفرودی
رنج اکستندر اسکات موتورز با موتور کوچک فولکس واگن، تجربه رانندگی بیصدا و راحتی را برای خودروهای برقی فراهم میکند. این فناوری نوآورانه، نگرانیهای مربوط به مسافت و اضطراب شارژ را با استفاده از پشتیبانی موتور بنزینی برطرف کرده و برای سفرهای آفرودی و طولانی مناسب است.
رنج اکستندر اسکات: نوآوری در خودروهای برقی با موتور فولکس واگن که حتی متوجه آن نخواهید شد
در دنیای خودروهای برقی، یکی از چالشهای اصلی که همواره مطرح بوده، موضوع رنج اکستندر (range extender) است. این فناوری که برای افزایش مسافت پیمایش خودروهای برقی طراحی شده، تاکنون در مدلهای مختلفی مانند BMW i3 و Chevrolet Volt مورد استفاده قرار گرفته است، اما مشکلاتی مانند صدای بلند و عملکرد ناهماهنگ این موتورها باعث شد تا رنج اکستندرها از محبوبیت بیفتند. با این حال، اسکات موتورز (Scout Motors) در تلاش است تا با ارائه یک راهحل هوشمندانه، تجربه رانندگی با خودروهای برقی را به سطحی جدید برساند.
رنج اکستندر اسکات: یک نوآوری بیصدا و قدرتمند
یکی از مهمترین نکات معرفی SUV برقی تراولر و پیکاپ تررا توسط اسکات موتورز، رونمایی از رنج اکستندر جدیدی بود که این برند به خودروهای خود اضافه کرده است. برخلاف مدلهای قبلی که موتورها برای تولید برق اضافی به صدا در میآمدند و تجربه رانندگی را مختل میکردند، رنج اکستندر اسکات به گونهای طراحی شده است که سرنشینان حتی متوجه آن نخواهند شد. این فناوری، که از یک موتور کوچک گروه فولکس واگن بهره میبرد، به قدری در قسمت عقب و پایین شاسی خودرو قرار دارد که هیچ گونه صدای اضافی یا لرزشی برای راننده و سرنشینان ایجاد نمیکند. در نتیجه، رانندگی با این خودروها همچنان آرام و بیصدا خواهد بود.
موتور فولکس واگن: قدرتی که از آن خبری نیست
اما سوال اصلی اینجاست که اسکات موتورز از چه موتوری برای رنج اکستندر خود استفاده میکند؟ با توجه به اینکه اسکات تحت پوشش گروه فولکس واگن قرار دارد، احتمالاً موتور رنج اکستندر این برند از بخشهای مختلف فولکس واگن تهیه شده است. موتور 1.5 لیتری TFSI توربوشارژ که در مدلهای جتا و تائوس فولکس واگن به کار رفته است، یکی از گزینههای محتمل است. البته، از آنجا که این موتور تنها برای تولید برق بهکار میرود و وظیفه انتقال قدرت به چرخها را ندارد، اسکات ممکن است از یکی از موتورهای کوچکتر بازار اروپا استفاده کند تا این رنج اکستندر به طور کامل از دید راننده و سرنشینان مخفی بماند.
چالشها و مزایای رنج اکستندرهای قدیمی
اگر تا به حال با خودروهایی مانند BMW i3 رانندگی کردهاید، میدانید که رنج اکستندرها میتوانند تجربه ناخوشایندی را ایجاد کنند. هنگامی که موتور بنزینی روشن میشود، صدای آن مشابه یک چمنزن است و به شدت تجربه رانندگی آرام با خودروهای برقی را مختل میکند. علاوه بر این، این موتورها در بسیاری از موارد قادر به تأمین انرژی کافی برای حفظ قدرت خودرو در مسافتهای طولانی نیستند و باعث کاهش عملکرد خودرو میشوند. در مقابل، اسکات موتورز با طراحی بهینه و قرار دادن موتور رنج اکستندر در بخشهای دور از سرنشینان، توانسته است این مشکلات را برطرف کند.
مهمترین ویژگی رنج اکستندر اسکات: بیصدایی و عملکرد بهینه
رایان دکر، رئیس استراتژی اسکات، در این باره توضیح داده است که این رنج اکستندر به قدری از سرنشینان دور است که هیچگونه صدای اضافی تولید نمیکند. او میگوید: "این موتور آنقدر از شما دور است که نه صدای آن را میشنوید و نه احساسش میکنید، بنابراین شما همچنان احساس رانندگی با یک خودروی برقی آرام و کوچک را خواهید داشت." این ویژگی نه تنها باعث میشود تا راننده همچنان تجربهای بیصدا از خودروهای برقی داشته باشد، بلکه این طراحی به خودروهای اسکات امکان میدهد تا عملکرد بهینهای در مسافتهای طولانیتر داشته باشند.
آفرود و قدرتی که هیچ چیزی کم ندارد
یکی از نگرانیهای اصلی در استفاده از رنج اکستندر، تأثیر آن بر عملکرد خودرو در شرایط خاص است. بسیاری از مشتریان میترسند که با روشن شدن موتور بنزینی، قدرت خودرو کاهش یابد یا قابلیتهای آفرود و کشش آن تحت تاثیر قرار گیرد. اما اسکات موتورز این نگرانیها را برطرف کرده است. کئوه، مدیرعامل اسکات، تأکید کرده است که با استفاده از رنج اکستندر، هیچ کدام از ویژگیهای مهم خودرو مانند قدرت، قابلیت آفرود، فاصله از سطح زمین یا ظرفیت کشش تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. این ویژگیها همچنان در بالاترین سطح خود باقی خواهند ماند، حتی زمانی که موتور بنزینی برای تأمین برق باتری به کار گرفته میشود.
رنج اکستندر: راهحلی برای اضطراب مسافت
یکی از بزرگترین چالشهای خودروهای برقی برای علاقهمندان به آفرود، مشکل اضطراب مسافت است. زمانی که در محیطهای دورافتاده و بدون دسترسی به ایستگاههای شارژ باشید، ممکن است ترس از تمام شدن باتری شما را به دلهره بیندازد. اما با داشتن یک رنج اکستندر بنزینی به عنوان پشتیبان اضطراری، مشتریان میتوانند با اطمینان بیشتری به سفرهای طولانیتر و مناطق دورتر بروند. این ویژگی به مشتریان احساس امنیت میدهد و به آنها امکان میدهد بدون نگرانی از تمام شدن شارژ باتری، سفرهای خود را ادامه دهند.
نتیجهگیری: آیندهای روشن برای خودروهای برقی آفرودی
با معرفی رنج اکستندر، اسکات موتورز یک گام بزرگ به سوی نوآوری در خودروهای برقی برداشته است. این فناوری میتواند آینده خودروهای برقی آفرودی را متحول کند و به مشتریان این امکان را بدهد که بدون دغدغه از مسافتهای طولانی و مناطق دورافتاده لذت ببرند. در نهایت، رنج اکستندر اسکات به یک ویژگی جذاب برای کسانی تبدیل میشود که به دنبال خودروی برقی با قابلیتهای آفرود و مسافت پیمایشی بلند هستند.
با ورود این فناوری به بازار در سال 2027، احتمالاً شاهد تحول بزرگی در بازار خودروهای برقی خواهیم بود و اسکات موتورز به یکی از برندهای پیشرو در این زمینه تبدیل خواهد شد.