
ایرانخودرو در مسیر تحول؛ برنامههای جدید برای عبور از زیان ۱۴۳ هزار میلیاردی | ۲۸ اسفند ۱۴۰۳
ایرانخودرو با زیان انباشته ۱۴۳ هزار میلیارد تومانی و بدهی ۲۷۰ هزار میلیاردی، برنامههای اصلاحی و توسعهای خود را برای سال ۱۴۰۴ اعلام کرد. مدیرعامل این شرکت بر لزوم جراحی اساسی در ساختار خودروسازی تأکید کرده و هدف را بازگشت به دوران اوج صنعت خودرو میداند.
عنوان: زیان انباشته ۱۴۳ هزار میلیاردی ایرانخودرو؛ برنامه تحول این خودروساز برای سال ۱۴۰۴
ایرانخودرو در مسیر اصلاح و توسعه؛ برنامههای جدید برای عبور از چالشهای مالی و صنعتی
به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایرنا، مدیرعامل ایرانخودرو از برنامههای راهبردی این شرکت برای سال ۱۴۰۴ پرده برداشت. وی با تاکید بر چالشهای اقتصادی، بدهیهای انباشته و لزوم اصلاحات اساسی، اعلام کرد که ایرانخودرو در مسیر بازسازی ساختار مدیریتی و توسعهای خود قرار گرفته است.
تولید نیممیلیون خودرو در سال ۱۴۰۳
عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ایرانخودرو، در نشست پایان سال کاری ۱۴۰۳، اعلام کرد: «با وجود تمامی چالشها، توانستیم ۵۳۸ هزار و ۵۵۰ دستگاه خودرو تولید کنیم که نشان از عزم جدی مجموعه برای عبور از بحران دارد.»
وی با اشاره به لزوم رشد اقتصادی کشور افزود: «اگر میخواهیم دغدغه معیشت را کاهش دهیم، باید به سمت تولید ثروت و رشد اقتصادی حرکت کنیم. اشتغال، افزایش بهرهوری و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، کلید موفقیت ما در این مسیر است.»
زیان انباشته ۱۴۳ هزار میلیاردی؛ چالش بزرگ ایرانخودرو
پیرمحمدی در ادامه به مشکلات مالی این شرکت پرداخت و گفت: «ایرانخودرو با بدهی ۲۷۰ هزار میلیارد تومانی و زیان انباشته ۱۴۳ هزار میلیارد تومانی مواجه است. این شرایط ایجاب میکند که برنامههای اصلاحی و توسعهای را با جدیت دنبال کنیم.»
مسیر اصلاحات و چشمانداز ۱۴۰۴
وی تاکید کرد که از روز ۱۸ بهمن، برنامههای اصلاحی متعددی در این مجموعه کلید خورده و تغییرات ساختاری در دستور کار قرار گرفته است. پیرمحمدی افزود: «ما نیاز به جراحیهای اساسی در شرکتهای زیرمجموعه داریم. این مسیر دشوار است، اما با شفافیت، استفاده از نیروهای متخصص و اجرای برنامههای توسعهمحور، ایرانخودرو را به جایگاه شایستهاش بازمیگردانیم.»
خودروسازی، پیشران اقتصاد کشور
مدیرعامل ایرانخودرو با اشاره به نقش کلیدی این صنعت در اقتصاد کشور گفت: «خودروسازی، لوکوموتیو صنعت است و ۶۰ صنعت دیگر به آن وابسته هستند. در دهه ۷۰، ایرانخودرو یکی از پیشروترین خودروسازان منطقه بود، اما امروز با ۱۵ سال عقبماندگی مواجهایم که باید آن را جبران کنیم.»
تعهد به موفقیت؛ آیندهای روشن برای ایرانخودرو
پیرمحمدی در پایان با تاکید بر تعهد مجموعه به اصلاحات، تصریح کرد: «ما محکوم به موفقیت هستیم و هیچ راهی جز پیشروی نداریم. مسیر اصلاحات در ایرانخودرو آغاز شده و امیدواریم با همکاری همهجانبه، اهداف تعیینشده را محقق کنیم و آیندهای روشن برای صنعت خودروی کشور رقم بزنیم.»
ثبت دیدگاه
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *عضویت در خبرنامه
پر بازدید ترین ها

نقش هوش مصنوعی در بهینهسازی عملکرد خودروهای مدرن
