بررسی کامل رم HD 2025: قدرت، عملکرد و امکانات جدید
بروزرسانی: 1403/12/28 14:11

بررسی کامل رم HD 2025: قدرت، عملکرد و امکانات جدید

بررسی کامل رام HD 2025 با موتور جدید کامینز و گیربکس هشت‌سرعته، قدرت، عملکرد و ویژگی‌های به‌روز شده را نشان می‌دهد. آیا این وانت سنگین‌وزن بهترین گزینه برای شماست؟ پاسخ را در این مقاله بیابید!

بررسی اولیه رانندگی با رام HD 2025: یک خودروی سخت‌کوش که رانندگی با آن آسان به نظر می‌رسد

به‌روزرسانی موتور دیزل کامینز با 1,075 پوند فوت گشتاور و گیربکس جدید هشت سرعته خودکار به من کمک کرد تا مسیر سخت دیویس دم را فتح کنم.

حتی اگر طرفدار شورولت یا فورد باشید، باید اعتراف کنید که رام در ساختن وانت‌های قدرتمند مهارت دارد. این رقابت همیشگی بین برندها باعث شده هر تصمیمی در طراحی و توسعه وانت‌ها با توجه به برتری عملکرد و لوکس بودن اتخاذ شود. همین مسئله باعث شده که رام HD مدل 2025 در همه جنبه‌ها پیشرفت کند، اما آیا این تغییرات کافی هستند؟

جواب کوتاه من: بله، کافی هستند. مشخصات اصلی این مدل شامل موتور دیزل کامینز ارتقا یافته با 1,075 پوند فوت گشتاور، گیربکس هشت سرعته ZF جدید، و طراحی خارجی اصلاح‌شده است. ما این خودرو را در مسیر پرشیب دیویس دم در ایالت آریزونا آزمایش کردیم، و مهم‌ترین نکته این است که این وانت حتی در این مسیر سخت، بدون کوچک‌ترین مشکلی حرکت کرد.

البته، این خودرو بی‌نقص نیست، اما با توجه به تغییراتی که اعمال شده، مشخص است که رام دقیقاً می‌دانسته که چه چیزی را باید بهبود دهد. البته قیمت بالای آن ممکن است برای برخی مشکل‌ساز باشد—چند مدل آزمایشی در این رویداد بیش از 100,000 دلار قیمت داشتند—اما اگر هزینه آن را در نظر نگیرید، یک وانت فوق‌العاده در اختیار خواهید داشت.

تغییرات مدل 2025 رام HD

مدل 2025 رام HD کاملاً جدید نیست، اما در تمام مدل‌ها از 2500 تا 5500 به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی دریافت کرده است. هدف از این تغییرات، بهبود تجهیزات استاندارد بوده که با توجه به افزایش جزئی قیمت نسبت به مدل‌های سال گذشته، ارزش خرید این خودرو را بالاتر برده است.

از نظر طراحی خارجی، نمای جلویی کاملاً از مدل‌های قبلی قابل‌تشخیص است. جلوپنجره‌های جدید و چراغ‌های جلوی دو تکه از تغییرات بارز هستند—که برای اولین بار در تاریخ وانت‌های رام اتفاق می‌افتد.

داخل کابین نیز تغییراتی به خود دیده است. برخی مدل‌ها دارای صفحه نمایش 12 اینچی شفاف‌تر هستند، درحالی‌که مدل‌های دیگر یک صفحه نمایش 14.5 اینچی جدید دارند. علاوه بر این، یک نمایشگر 10.25 اینچی مخصوص سرنشین کناری نیز اضافه شده که بالای جعبه داشبورد قرار دارد. این صفحه نمایش به سرنشین جلو اجازه می‌دهد سیستم ناوبری را کنترل کند، دوربین‌های خارجی را مشاهده کند، یا از طریق کابل HDMI، آن را به آیپد یا لپ‌تاپ خود متصل کند.

مهم‌ترین تغییر: پیشرانه جدید

بزرگ‌ترین تغییر این مدل در بخش موتور و گیربکس است. موتور 6.7 لیتری کامینز دیزل اکنون در تمامی مدل‌های 2500 و 3500 توان 430 اسب بخار و گشتاور 1,075 پوند فوت تولید می‌کند. این یعنی مدل‌های جدید دیگر نسخه‌های استاندارد و خروجی بالا (High Output) قدیمی را ندارند. همچنین، سیستم روشن شدن در هوای سرد اکنون به شمع‌های گرم‌کننده مجهز شده که جایگزین گرم‌کن شبکه‌ای قدیمی شده است.

همچنین، گیربکس جدید TorqueFlite HD هشت سرعته تنها گزینه موجود برای این مدل است. در مقایسه با مدل قبلی که از گیربکس شش سرعته آیسین استفاده می‌کرد، این گیربکس جدید عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. موتور 6.4 لیتری Hemi نیز همچنان در دسترس است و قدرت 410 اسب بخار و 429 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

آزمایش رانندگی در مسیر دیویس دم

ما این خودرو را در مسیر شیب‌دار دیویس دم آزمایش کردیم، جایی که همه خودروسازان باید وانت‌های خود را برای دریافت گواهینامه SAE J2807 تحت آزمون‌های سختی قرار دهند. برای دریافت این گواهینامه، خودرو باید در دمای بالای 100 درجه فارنهایت با سیستم تهویه روشن و بار کامل، با سرعت حداقل 40 مایل در ساعت (برای مدل‌های تک محور عقب) یا 35 مایل در ساعت (برای مدل‌های دو محور عقب) حرکت کند.

البته، روز آزمایش ما شرایط آب‌وهوایی بسیار متفاوتی داشت—دما بین 40 تا 50 درجه فارنهایت بود و بار کامل نیز نداشتیم. اما باز هم آزمایش‌های ما نشان داد که این خودرو در حمل بارهای سنگین، بدون مشکل عمل می‌کند. من ابتدا یک 3500 دوالی لارامی را با یک تریلر و تراکتور کیس که در مجموع 19,000 پوند وزن داشت، آزمایش کردم.

مسیر آزمایش از Bullhead City در نوادا شروع می‌شود (ارتفاع 541 فوت) و در Union Pass در آریزونا به پایان می‌رسد (ارتفاع 3,500 فوت). در طول مسیر، شیب‌های 6 درصدی متعددی وجود دارد و علائم هشداردهنده‌ای برای کامیون‌ها نصب شده تا از دنده‌های سنگین استفاده کنند.

نتیجه؟ رام HD 2025 بدون زحمت از این مسیر عبور کرد. گیربکس جدید عملکرد بی‌نقصی داشت و در سراشیبی، ترمز موتور به‌طور خودکار سرعت را در محدوده مطلوب نگه می‌داشت. حتی بدون استفاده از کنترل سرعت، خودرو سرعت خود را در محدوده مشخص‌شده نگه داشت.

قیمت و مقایسه با رقبا

قیمت مدل 2500 از 47,560 دلار شروع می‌شود، درحالی‌که مدل 3500 تنها 1,000 دلار گران‌تر است. اما مدل‌های مجهز به آپشن‌های اضافی، قیمت‌های بسیار بالاتری دارند. به عنوان مثال، مدل 3500 Limited دوالی دیزلی که ما آزمایش کردیم، 102,690 دلار قیمت داشت.

البته، فورد و شورولت نیز قیمت‌های مشابهی دارند. مدل Ford Super Duty F-250 از 47,395 دلار و Chevy Silverado 2500 HD از 47,295 دلار شروع می‌شود. با این حال، قیمت نهایی این وانت‌ها به بیش از 100,000 دلار هم می‌رسد.

جمع‌بندی

به طور کلی، رام HD 2025 یک به‌روزرسانی موفق است. موتور کامینز همچنان قدرتمند و قابل‌اعتماد است، گیربکس جدید عملکرد بهتری دارد، کابین ارتقا یافته، و طراحی بیرونی مدرن‌تر شده است. اگر به دنبال یک وانت سنگین سخت‌کوش هستید، این خودرو یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار است.

البته، هنوز نکات قابل بهبودی وجود دارد. تعلیق عقب در برخی مدل‌ها در بزرگراه‌ها کمی ناپایدار بود و صفحه نمایش عمودی ممکن است برای برخی کاربران مناسب نباشد. اما در مجموع، رام HD 2025 یکی از بهترین وانت‌های سنگین در بازار است و طرفداران کامینز از تغییرات جدید خوشحال خواهند شد.



ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *