گران‌ترین پورشه GT3 RS سفارشی وارد برزیل شد؛ آخرین مدل نسل ۹۹۲ پیش از فیس‌لیفت
بروزرسانی: 1404/01/18 19:07

گران‌ترین پورشه GT3 RS سفارشی وارد برزیل شد؛ آخرین مدل نسل ۹۹۲ پیش از فیس‌لیفت

پورشه 911 GT3 RS با بیش از ۲۲۰ هزار دلار آپشن سفارشی، به‌عنوان آخرین مدل نسل ۹۹۲ پیش از فیس‌لیفت وارد برزیل شد. این خودروی منحصر‌به‌فرد با رنگ خاص Chromaflair و برنامه اختصاصی Sonderwunsch، به یکی از کلکسیونی‌ترین پورشه‌ها در جهان تبدیل شده است.

پورشه 911 GT3 RS منحصر‌به‌فرد با بیش از ۲۲۰ هزار دلار آپشن، وارد برزیل شد

در دنیای خودروهای سوپر اسپرت، جایی که سرعت، فناوری و طراحی در بالاترین سطح ممکن قرار دارند، هنوز هم برخی مدل‌ها وجود دارند که از همه‌ی استانداردها فراتر می‌روند. یکی از این نمونه‌های استثنایی، جدیدترین نسخه پورشه 911 GT3 RS است که نه تنها یک خودروی اسپرت فوق‌العاده است، بلکه با شخصی‌سازی بی‌نظیر خود تحت برنامه Sonderwunsch، به یک اثر هنری متحرک تبدیل شده است.

آخرین مدل نسل ۹۹۲ قبل از فیس‌لیفت

این مدل خاص پورشه، آخرین نمونه از نسل فعلی ۹۹۲ GT3 RS است که پیش از فیس‌لیفت رسمی وارد برزیل شده. نکته جالب توجه این است که نسخه‌ی جدید فیس‌لیفت هنوز به‌طور عمومی رونمایی نشده، بنابراین این خودرو جایگاه ویژه‌ای در بازار کلکسیونرها و علاقه‌مندان برند پورشه دارد.

۲۲۰ هزار دلار فقط برای شخصی‌سازی

آنچه این پورشه را به یکی از خاص‌ترین خودروهای وارداتی تبدیل کرده، هزینه هنگفت شخصی‌سازی آن است. مبلغی حدود ۱.۳ میلیون رئال برزیل (حدود ۲۲۰ هزار دلار آمریکا) تنها برای امکانات و ویژگی‌های سفارشی آن پرداخت شده که این مبلغ جدا از قیمت پایه‌ی خودرو در بازار برزیل یعنی حدود ۲ میلیون رئال (تقریباً ۳۳۹ هزار دلار) است. این یعنی بهای نهایی برای این پورشه استثنایی بیش از نیم میلیون دلار خواهد بود.

برنامه ویژه Sonderwunsch؛ سفارشی‌سازی بدون محدودیت

Sonderwunsch در زبان آلمانی به معنی «درخواست ویژه» است و برنامه‌ای انحصاری از سوی پورشه است که به مشتریان خاص این برند اجازه می‌دهد خودروی خود را در بالاترین سطح ممکن شخصی‌سازی کنند. مشتریانی که از این سرویس استفاده می‌کنند، مستقیماً به آلمان سفر کرده و با تیم طراحی و مهندسی پورشه همکاری می‌کنند تا رنگ‌ها، متریال‌ها، جزئیات ظاهری و داخلی را مطابق سلیقه‌ی خود انتخاب کنند.

این خدمات بسیار محدود است؛ به‌طوری که سالانه تنها ۶۰۰ سهمیه در سراسر جهان به این برنامه اختصاص می‌یابد. از میان آن‌ها، فقط ۱۲ خودرو مجاز به استفاده از رنگ‌های خاص Chromaflair هستند؛ رنگ‌هایی که در زیر تابش نور، بسته به زاویه‌ی نور و محیط، طیف‌های مختلفی از رنگ را به نمایش می‌گذارند.

رنگ طلایی انفجاری و جزئیات خیره‌کننده

رنگ انتخاب‌شده برای این GT3 RS خاص با نام Explosive Gold، یکی از همین رنگ‌های Chromaflair است که با تغییر زاویه نور، از طیف‌های مختلف طلایی تا برنزی درخشان تغییر می‌کند. حتی جزئیات کوچکی مثل محرک‌های DRS نیز با این رنگ پوشیده شده‌اند. در بخش‌هایی از بدنه که ممکن است هنگام رانندگی در پیست آسیب ببینند، هیچ رنگی استفاده نشده تا از آسیب احتمالی جلوگیری شود.

کابین فوق‌العاده با پکیج Weissach

در داخل کابین، استفاده از چرم مصنوعی Race-Tex، دوخت‌های خاص و هماهنگی کامل رنگ‌ها و متریال‌ها، حسی از لوکس بودن در عین اسپرت بودن ایجاد می‌کند. همچنین لوگوی Weissach که به معنای پکیج عملکردی بالاتر در پورشه است، با دوخت مخصوص روی صندلی‌ها و قسمت‌های داخلی خودرو کار شده است.

پکیج ویژه همراه خودرو

این خودرو همراه با جعبه‌ای خاص به مشتری تحویل داده شده است که شامل نمونه‌ی رنگ بدنه، تکه‌هایی از پارچه و دوخت داخلی خودرو، گواهی‌نامه‌ی امضا شده و فهرستی کامل از تجهیزات نصب‌شده روی خودرو است. حتی کلید خودرو نیز با رنگ اصلی بدنه همسان‌سازی شده که نشان‌دهنده‌ی دقت بالا در اجرای این پروژه است.

نمایندگی انحصاری در برزیل

این خودرو از طریق نمایندگی Stuttgart Porsche در برزیل وارد شده؛ نمایندگی‌ای که تنها شریک رسمی برنامه Exclusive Manufaktur در این کشور محسوب می‌شود. این اجازه را به مشتریان می‌دهد که خودروهای خود را در سطوح مختلف شخصی‌سازی کنند. به غیر از این GT3 RS منحصر‌به‌فرد، دو دستگاه پورشه 911 Turbo S و یک دستگاه 718 GT4 RS نیز با همین برنامه سفارشی شده‌اند.

جمع‌بندی: یک پورشه که فراتر از خودروست

پورشه 911 GT3 RS همیشه در میان علاقه‌مندان به خودروهای پرفورمنس یک گزینه خاص محسوب می‌شود، اما وقتی این خودرو با برنامه Sonderwunsch ترکیب می‌شود، تبدیل به اثری هنری و کلکسیونی می‌گردد که به ندرت می‌توان مشابه آن را دید. ترکیب قدرت، طراحی، فناوری و شخصی‌سازی دقیق باعث شده تا این مدل خاص در زمره‌ی یکی از خاص‌ترین خودروهای وارد شده به برزیل و شاید حتی جهان قرار گیرد. این پورشه نه تنها نمادی از مهندسی بی‌نظیر آلمانی است، بلکه اثباتی بر این واقعیت است که خودروها می‌توانند فراتر از یک وسیله‌ی حمل‌ونقل، به اثری هنری و قابل تحسین تبدیل شوند.



ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *