بیوک Electra؛ ورود به دنیای خودروهای برقی و هیبریدی در چین
بروزرسانی: 1404/02/02 11:38

بیوک Electra؛ ورود به دنیای خودروهای برقی و هیبریدی در چین

بیوک با معرفی زیربرند Electra وارد بازار خودروهای برقی و هیبریدی چین شد، عرضه‌کننده مدل‌هایی با فناوری پیشرفته و شارژ فوق‌سریع. این برند جدید در تلاش است تا نیازهای بازار خودروهای انرژی نو (NEV) چین را پوشش دهد.

بیوک با معرفی زیربرند «Electra» وارد دوران جدیدی از خودروهای برقی در چین شد

در پاسخ به استقبال چشمگیر چینی‌ها از برند بیوک، شرکت خودروسازی آمریکایی با راه‌اندازی زیربرند اختصاصی «Electra» وارد رقابت داغ خودروهای انرژی نو در بازار چین شده است. این برند تازه‌تأسیس، تنها خودروهای هیبریدی شارژی و تمام‌برقی عرضه خواهد کرد.

بیوک، از آمریکا تا قلب بازار خودروی چین

در حالی که بیوک در بازار آمریکا دیگر جایگاه سابق خود را ندارد، اما در چین به طرز چشمگیری محبوبیت یافته است. از زمان معرفی این برند توسط شرکت SAIC-GM در حدود سه دهه گذشته، بیش از ۱۰ میلیون خودرو بیوک در چین به فروش رفته است؛ آماری که این برند را به یکی از ستون‌های اصلی صنعت خودروی چین تبدیل کرده است.

در همین راستا، بیوک به‌تازگی از زیربرند جدید خود به نام «Electra» رونمایی کرده است؛ حرکتی استراتژیک که هدف آن تسلط بر بازار رو به رشد خودروهای انرژی نو (NEV) در چین است.

Electra؛ آغاز راه با سه خودروی آینده‌نگر

بیوک Electra کار خود را با سه مدل آغاز خواهد کرد:

  • ون لوکس Encasa که هم به صورت پلاگین هیبرید (PHEV) و هم به‌صورت تمام‌برقی (EV) عرضه خواهد شد.
  • یک شاسی‌بلند (SUV)
  • و یک سدان جدید که در کنار مدل‌هایی مانند Verano، Regal و LaCrosse قرار می‌گیرد.

این خودروها در واقع نسخه‌های پیش‌تولیدی هستند و به نسخه نهایی تولیدی بسیار نزدیک‌اند. بیوک اعلام کرده که در طول دو سال آینده، چندین مدل دیگر نیز از برند Electra معرفی خواهد شد تا تمام سلایق و رده‌های قیمتی بازار NEV چین را پوشش دهد.

پلتفرم جدید Xiao Yao؛ قلب تپنده‌ی نسل جدید NEV

تمام مدل‌های Electra بر پایه‌ی پلتفرم جدید Xiao Yao طراحی شده‌اند؛ پلتفرمی که به طور خاص برای خودروهای هیبریدی شارژی، تمام‌برقی، و حتی مدل‌هایی با موتور بنزینی به‌عنوان مولد برق (range extender) توسعه یافته است.

این پلتفرم نتیجه همکاری شرکت مادر General Motors با شریک چینی‌اش SAIC در قالب مرکز فنی Pan Asia Technical Automotive Center (PATC) است.

تکنولوژی شارژ فوق‌سریع و باتری‌های نسل نو

بیوک اعلام کرده است که خودروهای آینده Electra به باتری‌های LFP (فسفات‌آهن لیتیوم) از شرکت معتبر CATL مجهز خواهند بود و از شارژ فوق‌سریع تا توان ۶۴۰ کیلووات پشتیبانی می‌کنند. طبق ادعای شرکت، تنها ۱۰ دقیقه شارژ می‌تواند بردی تا ۳۵۰ کیلومتر فراهم کند؛ عددی که در صورت تحقق، می‌تواند تحولی جدی در بازار خودروهای برقی ایجاد کند.

طراحی آینده‌نگر؛ کابین دیجیتالی، حسگرهای سقفی و چهره‌ای مدرن

طراحی مدل‌های معرفی‌شده بیوک Electra کاملاً مدرن و آینده‌نگر است. چراغ‌های باریک، سنسورهای سقفی، دستگیره‌های هم‌سطح با بدنه، دوربین‌های جانبی به‌جای آینه‌ها، و رینگ‌های خاص دو رنگ، همگی گویای ورود بیوک به عصری جدید از طراحی صنعتی هستند.

هرچند هنوز تصاویری از کابین داخلی منتشر نشده، اما انتظار می‌رود مانند کانسپت Electra GS، داشبوردی کاملاً دیجیتال با نمایشگرهای عریض و حداقل استفاده از دکمه‌های فیزیکی را شاهد باشیم.

بازار هدف؛ فقط چین!

با وجود جذابیت‌های بالای محصولات Electra، بیوک اعلام کرده که این زیربرند به‌طور انحصاری برای بازار چین طراحی شده است و عرضه جهانی در برنامه فعلی آن قرار ندارد. این تصمیم نشان می‌دهد که بیوک به‌درستی اهمیت و پتانسیل بازار چین را درک کرده و قصد دارد به‌طور متمرکز بر این بازار متمایز سرمایه‌گذاری کند.

جمع‌بندی؛ Electra نماد تحول بیوک در چین

زیربرند Electra نه‌تنها نشان‌دهنده‌ی تغییر استراتژی بیوک برای تمرکز بر خودروهای برقی و هیبریدی در چین است، بلکه نشانی از آینده‌ی صنعت خودروی جهان در بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا محسوب می‌شود. ترکیب فناوری روز، طراحی مدرن، و توجه ویژه به نیاز بازار چین، Electra را به یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بیوک در دهه آینده تبدیل خواهد کرد

ثبت سوال یا دیدگاه شما

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

بدون دیدگاه

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه می‌نویسید!

🔥 طرفدار کدومی !؟؟