همه‌چیز درباره هوندا GT جدید؛ از مشخصات فنی تا نقد طراحی داخلی
بروزرسانی: 1404/02/04 07:52

همه‌چیز درباره هوندا GT جدید؛ از مشخصات فنی تا نقد طراحی داخلی

هوندا GT جدید با طراحی اسپرت و تکنولوژی‌های پیشرفته معرفی شد، اما فضای داخلی پر از نمایشگر آن با انتقادات زیادی مواجه شده است. این خودروی الکتریکی آینده‌نگر، مخصوص بازار چین و بخشی از سری جدید Ye هوندا است.

هوندا GT جدید؛ ترکیبی از طراحی آینده‌نگر و کابوسی از نمایشگرها

شرکت هوندا اخیراً در نمایشگاه Auto Shanghai از مدل جدید خود با نام هوندا GT رونمایی کرده است؛ خودرویی الکتریکی با طراحی خیره‌کننده و نامی جذاب که در نگاه اول، توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. اما آیا این زیبایی ظاهری می‌تواند انتقادات وارد شده به فضای داخلی آن را پوشش دهد؟ در ادامه این مقاله از مجله خودرویی ما، به بررسی دقیق‌تر این مدل جدید از سری Ye هوندا می‌پردازیم که مخصوص بازار چین طراحی شده است.

طراحی بیرونی هوندا GT؛ اسپرت، آینده‌نگر، و خاص

هوندا GT با طراحی کوپه‌مانند، خطوط تیز و سقف خمیده، ظاهری اسپرت و مدرن دارد که کاملاً با زبان طراحی جدید هوندا در چین هماهنگ است. این خودرو در دو نسخه تولید می‌شود: یکی توسط شرکت مشترک Dongfeng Honda و دیگری توسط GAC Honda. با اینکه این دو مدل از لحاظ ساختاری بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اما تفاوت‌هایی در طراحی سپرها، چراغ‌های جلو و عقب آن‌ها دیده می‌شود. همچنین، استفاده از رنگ‌های دو رنگ و لوگوی جدید هوندا، جلوه‌ای خاص و متفاوت به این خودرو بخشیده است.

کابین هوندا GT؛ جایی برای عاشقان تکنولوژی یا یک کابوس بصری؟

با ورود به کابین هوندا GT، اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، حجم بالای صفحه‌نمایش‌ها در داشبورد است. در مجموع، شش نمایشگر مختلف در فضای داخلی این خودرو دیده می‌شود. دو نمایشگر بر روی درب‌ها، نقش آینه‌های جانبی دیجیتال را ایفا می‌کنند و به دوربین‌های بیرونی متصل هستند. یک نمایشگر در بخش بالایی فرمان برای نمایش اطلاعات اصلی خودرو تعبیه شده و یک نمایشگر بزرگ لمسی نیز در مرکز کنسول قرار دارد. در کنار آن، نمایشگری عمودی در نزدیکی دسته دنده دیده می‌شود و در نهایت، صفحه‌نمایشی مخصوص سرنشین جلو در داشبورد تعبیه شده است.

منتقدان معتقدند که این حجم از صفحه‌نمایش، نه تنها تجربه رانندگی را بهبود نمی‌بخشد، بلکه ممکن است موجب حواس‌پرتی راننده شود. به‌ویژه نمایشگر سرنشین که طراحی آن یادآور تبلت‌های ارزان‌قیمت دهه گذشته با حاشیه‌های ضخیم است، با استقبال خوبی مواجه نشده است. با این حال، هوندا تلاش کرده تا با استفاده از چند دکمه فیزیکی در میان نمایشگرها، حس کنترلی سنتی را تا حدودی حفظ کند.

پیشرانه و پلتفرم؛ قدرتی در خور یک خودروی الکتریکی اسپرت

هوندا GT بر اساس پلتفرم جدید Honda e:N Architecture W توسعه یافته است؛ پلتفرمی که در مدل‌های قبلی این سری یعنی S7 و P7 نیز به کار رفته است. این پلتفرم از هر دو سیستم محرک دیفرانسیل عقب (RWD) و چهارچرخ محرک (AWD) پشتیبانی می‌کند. نسخه‌های تک موتوره این خودرو توان تولید ۲۶۸ اسب‌بخار را دارند، در حالی که نسخه‌های دو موتوره به قدرتی معادل ۴۶۹ اسب‌بخار می‌رسند.

باتری مورد استفاده در هوندا GT، یک باتری ۸۹.۸ کیلووات‌ساعتی از نوع CATL است که با استفاده از استاندارد CLTC، بردی معادل ۶۵۰ کیلومتر در نسخه RWD و ۶۲۰ کیلومتر در نسخه AWD ارائه می‌دهد. هرچند باید در نظر داشت که اعداد ارائه‌شده بر اساس چرخه خوش‌بینانه چین محاسبه شده‌اند و در دنیای واقعی ممکن است کمی متفاوت باشند.

جایگاه هوندا GT در بازار چین و آینده سری Ye

هوندا GT دومین سری از خودروهای الکتریکی خانواده Ye Series در بازار چین محسوب می‌شود که پس از معرفی موفقیت‌آمیز مدل‌های S7 و P7، حالا با ظاهری اسپرت‌تر و طراحی مدرن‌تر، به میدان آمده است. این خودرو قرار است به عنوان یکی از پرچمداران سری Ye در بازار چین عرضه شود. البته هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت و زمان عرضه رسمی آن منتشر نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود.

جمع‌بندی؛ آیا هوندا GT انتخاب مناسبی است؟

هوندا GT از نظر طراحی بیرونی، یکی از چشمگیرترین خودروهای الکتریکی بازار چین به شمار می‌رود. اما فضای داخلی پر از نمایشگر آن، نظرات متفاوتی را به همراه داشته است. اگر به دنبال خودرویی با طراحی اسپرت، تکنولوژی‌های روز و برند معتبر هستید، هوندا GT گزینه‌ای قابل توجه خواهد بود — البته به شرطی که با فضای دیجیتالی بیش از حد آن مشکلی نداشته باشید.

ثبت سوال یا دیدگاه شما

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

بدون دیدگاه

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه می‌نویسید!

🔥 طرفدار کدومی !؟؟