بازگشت افسانه‌ای آلفارومئو 8C با طراحی زاگاتو؛ تنها یک نسخه تولید شد!
بروزرسانی: 1404/03/05 13:32

بازگشت افسانه‌ای آلفارومئو 8C با طراحی زاگاتو؛ تنها یک نسخه تولید شد!

آلفارومئو 8C با طراحی منحصربه‌فرد زاگاتو و الهام از سبک کلاسیک Kammback بازگشته است؛ تلفیقی از نوستالژی و نوآوری که تنها در یک نسخه ویژه تولید شده. این شاهکار طراحی ایتالیایی، توجه علاقه‌مندان خودروهای لوکس و خاص را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

بازگشت افسانه‌ای آلفارومئو 8C با طراحی جدید زاگاتو؛ تلفیقی از نوستالژی و نوآوری

آلفارومئو 8C، یکی از نمادهای جاودانه دنیای خودرو، با طراحی منحصربه‌فرد و خیره‌کننده‌ای از زاگاتو بازگشته است — اما این بار، آن‌طور که در خاطرتان مانده نخواهد بود!

خانه طراحی مشهور Zagato بار دیگر در رویداد معتبر Concorso d’Eleganza Villa d’Este، با پروژه‌ای خاص و دست‌ساز، همه نگاه‌ها را به خود جلب کرد. خودرویی که به‌نوعی احیای دوباره آلفا رومئو 8C Competizione است، اما با ظاهری مدرن، جسور و بی‌نهایت خاص که تنها یک نمونه از آن ساخته شده است.

DoppiaCoda: بازطراحی جسورانه یک اسطوره

مدل جدید، با نام رسمی Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato (به معنای "دم دوتایی")، یک نسخه One-Off است که برای یک کلکسیونر ثروتمند ایتالیایی طراحی و ساخته شده. همان‌طور که از نامش پیداست، طراحی عقب این خودرو ترکیبی از استایل کلاسیک Kammback (یا K-tail) با باله‌ای گرد و فرمی آیرودینامیک است که یادآور خودروهای مسابقه‌ای دهه ۶۰ میلادی است.

زاگاتو در این پروژه، به بازتعریف جسورانه‌ای از زیبایی خودرو دست زده است؛ آن هم نه بر پایه یک خودروی معمولی، بلکه یکی از خاص‌ترین مدل‌های آلفارومئو که طراحی اولیه‌اش توسط تیمی به رهبری وولفگانگ اِگر و دانیله گالیونه انجام شده بود.

طراحی زاگاتو؛ ترکیبی از کلاسیک و آینده‌نگر

مهم‌ترین ویژگی ظاهری این مدل جدید، سقف دابل بابل معروف زاگاتو است که امضای طراحی این برند محسوب می‌شود. این سقف نه‌تنها زیبایی بصری منحصربه‌فردی دارد، بلکه عملکرد آیرودینامیکی خودرو را نیز بهبود می‌بخشد.

در طراحی بدنه، زاگاتو تقریباً همه چیز را بازنگری کرده است، اما بیشترین تغییر در بخش عقب رخ داده؛ جایی که تجربه سال گذشته زاگاتو در پروژه‌ای با پایه Alpine A110، الهام‌بخش خلق یک طراحی کشیده و قابل‌جدا شدن برای سپر عقب بوده است.

مشخصات فنی؛ V8 فراری در قلب آلفای بازطراحی‌شده

با اینکه مشخصات فنی رسمی این خودرو هنوز اعلام نشده، اما شواهد نشان می‌دهد که موتور ۴.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی مشتق‌شده از فراری، همانند نسخه اصلی 8C در آن حفظ شده است. این موتور در نسخه استاندارد، توانایی تولید ۴۴۴ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور را داشت و با گیربکس ۶ سرعته خودکار، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۹۲ کیلومتر در ساعت را فراهم می‌کرد.

زاگاتو و آلفا رومئو؛ یک همکاری ماندگار

این نخستین همکاری زاگاتو با آلفارومئو نیست. در سال ۲۰۱۰ نیز، زاگاتو در همین رویداد TZ3 Corsa را معرفی کرد که آن هم فقط برای یک کلکسیونر ساخته شده بود. پروژه DoppiaCoda را می‌توان ادامه‌ای موفق از همان مسیر دانست؛ ترکیبی از طراحی هنرمندانه، تکنولوژی کلاسیک و جسارت ایتالیایی.

چرا پروژه DoppiaCoda مهم است؟

برای عاشقان خودروهای کلاسیک و لوکس، پروژه‌هایی مانند DoppiaCoda Zagato صرفاً یک خودرو نیستند؛ آن‌ها نمادی از عشق به طراحی، نوآوری، تاریخ و سبک زندگی هستند. این خودرو، با بدنه دست‌ساز، طراحی آیرودینامیک، صدای موتور فراری و DNA آلفارومئو، نمونه‌ای کامل از آن چیزی‌ست که صنعت خودرو را به هنر نزدیک می‌کند.

جمع‌بندی: بازگشت اسطوره‌ای با امضای زاگاتو

آلفارومئو 8C DoppiaCoda Zagato فراتر از یک بازطراحی است؛ این پروژه، تلفیقی از گذشته پرافتخار آلفارومئو و آینده‌ای جسورانه است که توسط زاگاتو به حقیقت پیوسته. اگرچه تنها یک نسخه از این خودرو ساخته شده، اما تأثیر آن بر دنیای طراحی خودرو بی‌تردید ماندگار خواهد بود.

ثبت سوال یا دیدگاه شما

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

بدون دیدگاه

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه می‌نویسید!

🔥 طرفدار کدومی !؟؟