
تجربهای متفاوت با آستون مارتین DBX S جدید؛ سرعت، زیبایی و تکنولوژی در یک قاب
آستون مارتین DBX S مدل ۲۰۲۶ با قدرت ۷۱۷ اسب بخار، طراحی جسورانهتر و امکان کاهش وزن با آپشنهای فیبرکربنی معرفی شد. این SUV لوکس و قدرتمند، گزینهای ایدهآل برای علاقهمندان به عملکرد بالا و طراحی منحصربهفرد است.
آستون مارتین DBX S مدل ۲۰۲۶؛ قویتر، سبکتر و با اگزوزی متفاوتتر از همیشه!
آستون مارتین بار دیگر با معرفی مدل جدید DBX S، قدرتنمایی خود را در دنیای SUVهای لوکس و پرقدرت به رخ کشید. پس از حذف نسخه پایهی DBX با قدرت ۵۴۲ اسب بخار از خط تولید در سال گذشته، نسخهی ۷۰۷ اسب بخاری DBX707 تنها گزینه موجود برای علاقهمندان به این کراساوور فوقالعاده بود. اما حالا، آستون مارتین با معرفی DBX S مدل ۲۰۲۶ نهتنها این خلأ را پر کرده، بلکه تجربهای قدرتمندتر، سبکتر و جسورانهتر را برای مشتریان خود به ارمغان آورده است.
قدرت بیشتر با قلبی آشنا اما تقویتشده
در قلب این غول لوکس، همان پیشرانهی آشنای ۴.۰ لیتری V8 تویینتوربو قرار دارد که اکنون با ارتقاء توربوشارژرها — که مستقیماً از سوپرخودروی Valhalla قرض گرفته شدهاند — توان خروجی آن به ۷۱۷ اسب بخار رسیده است. این بهبود جزئی اما موثر، به DBX S اجازه میدهد تا تنها در ۳.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و در ادامه به حداکثر سرعت ۳۱۱ کیلومتر در ساعت دست یابد. نکته جالب اینکه تنها رقیب مستقیم آن در این سطح، لامبورگینی Urus SE است که با اختلاف ناچیز ۱ مایل در ساعت، جلوتر ایستاده.
گیربکس هوشمندتر، فرمان دقیقتر
آستون مارتین برای بهرهگیری بهینه از این قدرت اضافه، گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک را مجدداً کالیبره کرده است. در حالتهای رانندگی Sport و Sport+ تعویض دندهها با دقت و سرعت بیشتری انجام میگیرد. فرمان نیز از بازخوردی دقیقتر با نسبت دنده بالاتر بهرهمند شده و رانندگی را در جادههای پر پیچ و خم به تجربهای لذتبخشتر تبدیل میکند.
طراحی خشنتر با جزئیات خاص
در نمای بیرونی DBX S شاهد بازطراحیهایی هستیم که هر بینندهای را مجذوب میکند. در بخش جلو، اسپلیتر تهاجمیتر و خطوط تیز بدنه حس قدرت و سرعت را بهخوبی منتقل میکنند. در عقب، دیفیوزر جدید با طراحی سادهتر اما مؤثرتر قرار گرفته و نگاهها را به سمت اگزوزهای جدید جلب میکند. این بار آستون مارتین از خروجی اگزوزهای دوگانه عمودی در هر طرف استفاده کرده که بیشباهت به طراحی مدل Lexus IS F نیست و صدای خروجی موتور را جذابتر و متمایزتر کرده است.
کاهش وزن؛ اما به انتخاب شما
یکی از هیجانانگیزترین ویژگیهای DBX S، کاهش وزن هدفمند آن است. آستون مارتین برای اولینبار در بین SUVها از رینگهای منیزیمی ۲۳ اینچی استفاده کرده که نسبت به نمونههای آلومینیومی، ۱۸.۵ کیلوگرم سبکتر هستند. سقف فیبرکربنی جدید — که بزرگترین قطعه فیبرکربن استفادهشده در خودروهای این برند محسوب میشود — وزن خودرو را کاهش داده و همزمان مرکز ثقل را پایینتر آورده است. همچنین، جلوپنجرهی لانهزنبوری الهامگرفته از DBS 770 Ultimate نهتنها سبکتر است، بلکه با قرار گرفتن در بخش جلویی خودرو، به بهبود توزیع وزن نیز کمک میکند.
البته باید به یک نکته مهم اشاره کرد: هیچکدام از این امکانات سبکساز بهصورت استاندارد عرضه نمیشوند و تنها با پرداخت هزینهی اضافی قابل سفارش هستند. این یعنی اگر مشتری به دنبال سبکترین نسخهی ممکن باشد، باید بهطور قابل توجهی بیش از قیمت پایه برای این مدل هزینه کند.
فضای داخلی؛ آشنا اما با چاشنی S
در فضای داخلی تغییر خاصی دیده نمیشود، بهجز اضافه شدن تزئینات خاص و لوگوی S روی قسمتهای مختلف کابین. با این حال، کیفیت متریال همچنان در بالاترین سطح ممکن است و حس لوکس بودن را در تمام اجزای داخلی حفظ کرده است.
قیمت و زمان عرضه
قیمت رسمی DBX S هنوز توسط آستون مارتین اعلام نشده، اما با توجه به اینکه مدل DBX707 از حدود ۲۶۰ هزار دلار شروع میشود، نسخه S احتمالاً با تمام آپشنهای سبکسازی، فراتر از ۳۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. این یعنی مشتریانی که به دنبال عملکرد بالاتر و وزنی کمتر هستند، باید هزینهی چشمگیری بپردازند.
تحویل این مدل از پاییز سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد و انتظار میرود تا پایان سال ۲۰۲۶ به بازار جهانی عرضه شود.
جمعبندی
آستون مارتین DBX S مدل ۲۰۲۶ یک پاسخ کوبنده به رقابت فزاینده در دنیای SUVهای فوقلوکس است. ترکیب قدرت بیشتر، طراحی خشنتر، و گزینههای سبکسازی پیشرفته، این خودرو را به انتخابی هیجانانگیز برای علاقهمندان به برند آستون مارتین تبدیل میکند. هرچند کاهش وزن هزینهبر است، اما اگر توان مالی کافی دارید، DBX S نهتنها یک SUV قدرتمند، بلکه یک اثر هنری مهندسی است.
ثبت سوال یا دیدگاه شما
دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.بدون دیدگاه
عضویت در خبرنامه
پر بازدید ترین ها

علائم خرابی واشر سرسیلندر و روشهای تشخیص

مشکلات استارت نخوردن خودرو و نحوه عیبیابی

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه مینویسید!