آستون مارتین ونتیج رودستر ۲۰۲۶ معرفی شد؛ تجربه‌ای اسپرت بدون سقف
بروزرسانی: 1404/02/22 08:51

آستون مارتین ونتیج رودستر ۲۰۲۶ معرفی شد؛ تجربه‌ای اسپرت بدون سقف

آستون مارتین ونتیج رودستر ۲۰۲۶ با حفظ قدرت ۶۵۶ اسب‌بخاری مدل کوپه، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و بی‌سقف از رانندگی اسپرت ارائه می‌دهد. این رودستر لوکس با طراحی جذاب و سقف پارچه‌ای جمع‌شونده، انتخابی بی‌رقیب برای علاقه‌مندان سرعت و سبک است.

آستون مارتین ونتیج رودستر ۲۰۲۶؛ همان تجربه‌ی کوپه اما بی‌سقف!

شرکت آستون مارتین با معرفی مدل رودستر جدید از خودروی ونتیج ۲۰۲۶، یک‌بار دیگر ثابت کرد که می‌توان بدون قربانی کردن عملکرد، هیجان رانندگی بی‌سقف را تجربه کرد. نسخه‌ی جدید ونتیج رودستر با حفظ مشخصات فنی مدل کوپه و تنها با ۱۳۲ پوند وزن اضافه، تجربه‌ای تقریباً مشابه را ارائه می‌دهد و همین موضوع باعث شده تا در میان علاقه‌مندان خودروهای اسپرت لوکس، توجهات زیادی را به خود جلب کند.

عملکرد تحسین‌برانگیز با همان قلب تپنده‌ی آلمانی

ونتیج رودستر ۲۰۲۶ از همان پیشرانه‌ی قدرتمند AMG بهره می‌برد؛ یک موتور V8 توئین توربو با حجم ۴.۰ لیتر که توان چشمگیر ۶۵۶ اسب‌بخار و گشتاور ۵۹۰ پوند-فوت تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته ZF به محور عقب منتقل می‌شود و باعث می‌شود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها ۳.۵ ثانیه طول بکشد؛ تنها یک‌دهم ثانیه کندتر از مدل کوپه.

این سطح از شتاب و عملکرد، در کنار طراحی بی‌نقص و صدای جذاب اگزوز، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای راننده فراهم می‌سازد. مخصوصاً وقتی سقف جمع‌شونده‌ی پارچه‌ای در عرض تنها ۶.۸ ثانیه باز یا بسته می‌شود، لذت رانندگی در هوای آزاد دوچندان می‌گردد.

ساختار تقویت‌شده بدون قربانی کردن راحتی

یکی از چالش‌های همیشگی در تولید خودروهای بدون سقف، کاهش استحکام شاسی است. اما تیم مهندسی آستون مارتین، به رهبری سیمون نیوتن، با استفاده از ساختار آلومینیومی چسبی و تقویت بخش عقبی سیستم تعلیق، موفق شده‌اند که "تقریباً همان میزان سختی" مدل کوپه را در رودستر حفظ کنند.

حتی سیستم تعلیق، کمک‌فنرها، کالیبراسیون سیستم تعلیق تطبیقی و سنسورهای دینامیکی Bosch 6D-IMU بدون تغییر باقی مانده‌اند. این ثبات فنی نشان از پلتفرم فوق‌العاده مستحکم رودستر دارد که حتی در پیچ‌ها و ضربات ناگهانی، نشانه‌ای از لرزش یا کاهش کنترل به چشم نمی‌خورد.

به‌روزرسانی‌های تکنولوژیک و جزئیات کاربرپسند

در کنار ارتقای ساختاری، آستون مارتین تغییرات کوچکی هم در طراحی داخلی اعمال کرده است. گرافیک جدید پنل ابزار و سیستم سرگرمی، دکمه‌ای برای غیرفعال‌سازی تمام سیستم‌های کمکی رانندگی، و بهبود خوانایی نمایشگرها، از جمله مواردی هستند که تجربه کاربری را ارتقاء داده‌اند.

همچنین سقف پارچه‌ای ۸ لایه که به‌صورت Z-fold طراحی شده، در کنار کاهش نویز با سقف بسته، ظاهری کلاسیک و لوکس به خودرو می‌بخشد. با این حال، هنگام رانندگی در سرعت‌های بالا و در حالت سقف باز، وزش باد می‌تواند کمی آزاردهنده باشد، مخصوصاً اگر بادگیر اختصاصی نصب نشده باشد.

لذت رانندگی، حتی بیشتر از مدل کوپه

در جاده‌های پرپیچ‌وخم کالیفرنیا، ونتیج رودستر همچون مدل کوپه عملکردی بی‌نقص از خود نشان می‌دهد. کشش عقب در حین شتاب‌گیری، چسبندگی بالا در محور جلو، ترمزگیری دقیق و فرمان‌پذیری بی‌نقص، همگی دست‌نخورده باقی مانده‌اند. حتی در شرایط بحرانی یا عبور از ناهمواری‌های شدید، بدنه با پایداری بالا واکنش نشان می‌دهد و از لرزش‌های شایع در خودروهای بدون سقف خبری نیست.

صدای پیشرانه‌ی V8 با سقف باز بسیار شنیدنی‌تر و جذاب‌تر است و احساس حضور بیشتر در تجربه‌ی رانندگی ایجاد می‌کند. اصطلاحی میان علاقه‌مندان شکل گرفته است به نام "Vantaging" که اشاره به همان لذت خاص نشستن در پشت فرمان یک آستون دارد—حالا با رودستر، این لذت به سطحی تازه رسیده است.

تنها ایراد: قیمت بالا

تنها مسئله‌ای که ممکن است برخی مشتریان را مردد کند، قیمت این خودروست. هنوز قیمت رسمی مدل رودستر اعلام نشده، اما با توجه به اینکه مدل کوپه از مرز ۲۰۰ هزار دلار عبور کرده، انتظار می‌رود رودستر نیز رقمی بالاتر داشته باشد. این در حالی است که تعرفه‌های تجاری جدید نیز ممکن است قیمت نهایی را تحت تأثیر قرار دهند.

نتیجه‌گیری

آستون مارتین ونتیج رودستر ۲۰۲۶ نه‌تنها جذابیت و قدرت مدل کوپه را حفظ کرده، بلکه تجربه‌ی رانندگی بی‌سقف را به‌نحو احسن ارائه می‌دهد. این خودرو، گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به‌دنبال اسپرت‌ترین تجربه ممکن در قالبی لوکس و منحصربه‌فرد هستند. چه سقف را ببندید و چه آن را باز بگذارید، ونتیج رودستر شما را ناامید نخواهد کرد.

آیا به‌دنبال خودرویی هستید که هم عملکرد بالا داشته باشد و هم از رانندگی در فضای باز لذت ببرید؟ آستون مارتین ونتیج رودستر پاسخ شماست.

ثبت سوال یا دیدگاه شما

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

بدون دیدگاه

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه می‌نویسید!